Ont i magen och klädångest

Igår var det besök hos barnmorskan igen. Till min stora lycka hade jag inte gått upp nåt mer i vikt sedan förra gången men jag känner mig ändå enorm och uppsvälld. Vet faktiskt inte vad jag ska ha på mig eftersom det mesta trycker och skaver. Idag fick det bli ett par mammajeans i strl 42(!!) my god jag har aldrig i hela mitt liv gått omkring i så stora kläder. Hoppas det försvinner snart. Men vad ska jag gå omkring i tills dess? Hoppas värmen kommer tillbaka snart så att jag kan inhandla en skön och mysig långklänning att skrida runt i.

Annars såg allt bra ut, vi gjorde inte så mycket mer än att mäta magen och lyssna på hjärtat. Nästa gång blir det "slutbesiktning" och så ska vi prata förlossning. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska skriva i förlossningsbrevet för att det ska bli tillräckligt kortfattat så att de orkar läsa det.

Undrar förresten om förlossningsbrevet också går att lagra digitalt nu när de har digitala journaler? Jag har iallafall tänkt ut den första och viktigaste punkten men den funkar ju inte om de inte kan läsa förlossningsbrevet på datorn innan jag kommit in.

1. Eftersom första förlossningen gick fort vill jag få komma in på en gång och inte bli hänvisad till någon annan förlossningsklinik...

Än har jag ju många veckor kvar till beräknad förlossning (typ fyra om bebis inte bestämmer sig för att komma tidigare) men jag har ändå börjat få lite förvärkar. Det gör inte speciellt ont utan är mest obehagligt. Det märks att det börjar bli trångt i magen nu... jag väntar bara på att den ska spricka och att bebis ska titta ut genom naveln.

Kommentarer
Postat av: Johanna

ååh, tänk den som kom i storlek 42 igen... *avis*

Troligen kan du redan nu be din barnmorska att skriva in i journalen att du vill komma in direkt när det drar ihop sig. Var inne själv idag och hon skrev en massa grejer trots att min redan är ungefär så planerad som den kan bli...

2008-05-20 @ 15:46:54
URL: http://maersta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0