Hos barnmorskan

- du kanske har samlat på dig lite vätska?
- ehm, ja kanske...
- ja du ser ut så.. lite rund i ansiktet.


Tack för den, jag är plufsig!

Fast ärligt talat så gillar jag min barnmorska. Hon är ärlig och ganska rolig. När jag frågade henne om mina inte alltför trevliga åderbråck (i underlivet) sa hon bara att "de går bort direkt efter förlossningen!" "sen kommer du titta dig i spegeln och tycka: åh vad liten jag är!"

vet inte riktigt om jag känner för att inspektera mitt underliv i spegeln direkt efter förlossningen men jag förstår poängen.

Annars var allt bra, magen växer, ärtan har huvudet nedåt och är nästan fixerad och alla prover verkade fine and dandy. Mindre kul att jag har gått upp 3 kilo till sen sist men det skyller jag på vätskan (för det kan väl inte vara glassen?)

Jag fick nya tider fram till v 41 (kommer gå varannan vecka) så det känns skönt. Måste bara komma ihåg att påminna mig själv att gå dit rätt dag och tid, gravidsenil som jag är.  Sen hoppas jag faktiskt att ärtan väntar en vecka med att komma ut, så att barnvakterna hinner komma hem från semestern...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till den vända bebisen! *nej jag är inte alls bitter*

Och du, aldrig i livet att det är glassen, det är klockrent vattenkilon du lagt på dig! Och de försvinner på stubben så fort ärtan tittar ut ju. :)

2008-05-06 @ 16:48:45
URL: http://maersta.blogg.se
Postat av: Terese

Haha... det fick jag höra förra gången! Plufsig... jag märker ingen skillnad på mitt ansikte men tydligen så gjorde min BM det haha

2008-05-06 @ 22:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0