Gravid i solen...

Jag klagar inte, det är hur skönt som helst med sommarvärme! Idag har jag legat lite i soffan på altanen, rivit upp några maskrosor ur gtäsmattan (innan det blev för varmt) och mest tittat på när min kära sambo slitit med att gräva upp uteplatsen. Ibland är det ganska skönt att vara fysiskt förhindrad att hjälpa till ;)

Har käkat en mjukglass (mums!) och gårdagens rester, kall flintastek och sjukt god potatissallad. Jag måste bara rekommendera lyxpotatissallad med örtkryddor från K-salat. Den är underbar!

image159

men barnmorskan hade nog rätt, jag har samlat på mig en del vatten för mina fötter kommer inte i nånting utom de asfula gröna plastsandalerna jag köpte i lördags.



Så nu har jag lite söndagsångest och undrar hur jag ska ta mig  till jobbet imorgon. Sorry men jag går inte dit iförd gröna plastbyttor.... usch om jag bara kunde få sluta jobba snart! Måste ringa FK och försöka få till det med min föräldrapenning. Att det ska vara så jäkla svårt att få tag på en handläggare!

Nu har jag börjat få lite förvärkar också (tror jag iallafall) det käns ungefär som lite mensvärk. Det är en ny upplevelse eftersom jag inte hade nåt sånt alls med första barnet. Första förvarningen att det började närma sig förlossning var att vattnet gick och fyra timmar senare var hon född.

Nu försöker jag som bäst förbereda mig genom att läsa förlossningsberättelser, tänka igenom olika smärtlindringsmetoder och bara intala mig själv att det kommer gå superbra den här gången!

Kommentarer
Postat av: Terese

Sjukt god potatissallad som man gör själv finns i min blogg.. kolla under mat!!! 5 gånger på 2 veckor har jag lagat den.. vaddå craving haha

2008-05-11 @ 20:12:25
Postat av: Johanna

Tokigt med sån ultrasnabb förlossning! Hoppas det går snabbt och "smärtfritt" denna gången (också?).

Och det där med vatten i fötterna... Helt sjukt. Inte ens sandaler kommer jag i. Det är sunkiga gamla gympadojor som borde vara slängda för evigheter sen som gäller för min del. Gaah! Men håll ut! Snaart är det över och kroppen ska återerövras igen. :)

2008-05-12 @ 09:36:52
URL: http://maersta.blogg.se
Postat av: Anna

Terese:
tack för tipset! ska kolla in och provlaga nån dag :)

Johanna:
nog gick det snabbt men inte smärtfritt ha ha, det är svårt att slappna av och andas när man inte har några pauser mellan värkarna men den här gången ska jag försöka...
Hoppas det går bra med snitt eller vändning eller hur det nu blir för din del.
Snart är elefantfötternas tid förbi! ;)

2008-05-12 @ 11:57:55
URL: http://gravidbloggen.blogg.se
Postat av: Stina

Ja den är verkligen super god potatissalladen du skriver om. Smurfar också runt i foppatoffler här hemma får så ont i hälarna av den nya kroppstyngden som man inte alls är van vid. Ja ska verkligen bli skönt när man får återgå till det vanliga, 11 dagar till bf, får hoppas man slipper gå över tiden. När fick du ditt första barn?
Före eller efter bf?! Lycka till med skovalet till jobbet!

2008-05-12 @ 20:17:58
Postat av: Anna

Stina:
Första barnet kom 9 dagar efter bf så jag räknar kallt med att gå över några dagar den här gången också, men samtidigt så kan man ju aldrig veta när den vill titta ut.

2008-05-13 @ 10:56:51
URL: http://gravidbloggen.blogg.se
Postat av: Mitt Mirakel

Vilken mysig blogg du har! Du har ju inte alls långt kvar! Själv är jag alldeles i första trimestern och kikar nyfiket runt på gravidbloggarna. Nä förstår att du inte gillar de gröna dojjorna, men kanske skönt med lite lufthål:)Lycka till!

2008-05-13 @ 11:46:35
URL: http://www.mittmirakel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mitt mirakel:
tack! ja skorna är inte de vackraste men det är inte mina fötter heller ha ha
Du har en spännande resa framför dig! Min har ått fort och långsamt på samma gång.

2008-05-13 @ 19:25:36
Postat av: Anna

ja den där ovanför var ju av mig såklart *peka uppåt*

2008-05-13 @ 19:26:33
URL: http://gravidbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0