Tillbaka till rötterna

Jag tror att jag (och sambon) har börjat med det som kallas att BOA.

Det yttrar sig som en stark drift eller känsla för att pyssla, ställa i ordning och fixa hemma. (Vilket iofs kan behövas eftersom vi bor mitt i ett byggprojekt). Men också som en längtan efter lugn och ro. Att söka sig inåt istället för utåt, att göra saker med händerna och inte så mycket titta på TV, sitta framför datorn eller hänga med i vad som händer.

Kanske är det en sund reaktion på informationsöverflödet eller så är det nån form av mental förberedelse men när jag kommer hem från jobbet vill jag inget hellre än att städa, laga mat, tända en brasa i öppna spisen och tillbringa timmar med att skruva ihop garderober från Ikea. Det sista jag vill är att titta på nyheter, kolla mailen och öppna posten. Helst skulle jag vilja stänga in mig i min lilla hemmabubbla de närmaste tre månaderna men det blir ju lite svårt (särskilt när man jobbar med information).

Jag känner en konstig längtan efter att göra saker som aldrig tidigare intresserat mig.
Som att:

* sy - men jag har ingen symaskin så det går bort
* baka - jag har bakat fler kakor de senaste veckorna än jag har gjort de senaste två åren
* sticka - jag har varken stickor eller garn hemma men snart så...
* kratta och fixa i trädgården

Är det det som kallas för att boa?

image144

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag stickar för fullt hemma! Nu stickar jag en mössa till mig. Nästa projekt är en babyfilt! :)

2008-03-18 @ 13:24:37
URL: http://lilltorpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0