Rapport från barnmorskan

Barnmorskebesöken börjar lida mot sitt slut, har bara ett till inbokat innan beräknat nedsläpp. Hur sjukt är inte det? Fast jag räknar ju med att gå över men man vet ju aldrig.

Idag gjorde vi slutbesiktning. Lite lågt hb (ja jag kan erkänna att jag inte har käkat några järntabletter på flera veckor, ska bättra mig) men annars såg allt bra ut. Ärtan har sjunkit ned lite till och är fortfarande ruckbar men bm trodde inte att hon skulle flytta på sig eftersom hon ligger så pass långt ner.

Sen pratade vi lite förlossning och mest om min rädsla att inte få komma in till förlossningen i tid. BM tyckte att jag skulle överväga igångsättning om jag är väldigt orolig men jag vet inte, helst vill jag ju undvika EDA och värkstimulerande dropp.
Samtidigt skulle det ju vara superskönt att få vara inne på förlossningen när det drar igång. Jag ska fundera på det och ringa BM om jag skulle ändra mig. Men som det ser ut nu så vill jag nog helst att det startar av sig själv. Hon skrev iallafall in i journalen (med fetstil) att det var viktigt att jag inte blev hänvisad till något annat sjukhus eftersom första förlossningen gick snabbt.

Shit vad det känns overkligt. Snart är man tvåbarnsmamma!

Kommentarer
Postat av: Sara

Spännande! Lycka till!

2008-06-02 @ 15:15:46
URL: http://lilltorpet.blogg.se
Postat av: Johanna

Galet ju! Jag tror det går kalasbra med förlossningen. Känner igen det där med att vara lite ovan vid nya epitet.. Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag är mamma...

2008-06-03 @ 19:10:53
URL: http://maersta.blogg.se
Postat av: Abdirahmanalida

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2010-03-03 @ 11:38:05
URL: http://abdirahmanalida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0