I väntans kokong

Ursäkta att jag inte har meddelat mig med världen tidigare. Jag glömmer liksom bort att folk tror att jag ligger nånstans och föder barn om jag inte bekräftar att så är fallet. Men så är det inte.

Jag har haft några hemska dagar med en överjävlig förkylning som gjort mig rätt borta. Förvärkarna som kom härom natten kom och gick men har inte direkt kommit tillbaka sedan dess. Fast trycket nedåt är konstant. Och rent krasst så kan jag väl knappast gå gravid mer än ett par veckor till. Men så fort jag står eller rör mig det minsta lilla känns det som om bebisen ska trilla ut eller spränga urinblåsan på mig. Men så var ju knodden långt ner också enligt barnmorskan.

Tiden har jag hittills tillbringat mest i sängen, mina beställda pocketböcker var ett bra drag och nu har jag läst ut både "människohamn" och "skumtimmen" och börjat på Mons Kallentofts "midvinterblod". Än har jag "att älska som en porrstjärna" och nån bok av Anna Jansson kvar. Får se om jag hinner med en till bokbeställning innan ärtan är ute. Lättlästa deckare känns som en lagom stor utmaning just nu och de får onekligen tiden att gå. Ändå längtar jag konstigt nog till måndag då jag får vara alldeles ensam och ledig hemma.... (jo jag är en eremit)

Midsommar firade vi hemma i lugn och ro men på förmiddagen blev det ändå en liten tur ut till Gålö havsbad där stora tjejen både fick hoppa i hoppborg och rida shetlandsponny. Men dans kring midsommarstången blev det iallafall inte. Det tyckte hon var "strunt".

Nu ska jag äta lite oxfilé och potatisgratäng och sedan en stor påse lösgodis. Det gäller att passa på medan man fortfarande är fet ;) snart ska fläsket bort ha ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0