Få tiden att gå

Jag måste verkligen aktivera mig på dagarna för att få tiden att gå lite fortare. Bebis verkar ju inte ha nån brådska ut.
Idag åkte jag in till stan och träffade roliga Catya för trevlig lunch och så shoppade jag ett par bodysar och små små ministrumpor. Vita, tråkmåns som jag är.

Efter lunchen promenerade jag ner till tåget, åkte hem och langade in en tvätt (den andra för dagen) och rensade garderoben. Hämtade stortjejen på dagis och sen slocknade jag som en sten och sov en timme tills det var Bolibompa, lagade mat och lade mig i sängen med laptopen. Och nu har snart hela dan gått så planen för resten av veckan ser ut som följer.

Imorgon: betala räkningar, gå till frisören
Onsdag: bädda rent alla sängar, sy en filt till ärtan
Torsdag: baka kaka, besök hos barnmorskan, köpa liten namnsdagspresent till stortjejen
Fredag: handla tårtgrejer (tänkte baka en jordgubbstårta med chokladmousse)
Lördag: Bjuda släktingar på tårtkalas (jag fyller år)
Söndag: planera schemat för nästa vecka...

Men visst, skulle ärtan få för sig att titta ut nån av dessa dagar så kan jag planera om. Jag är inte omöjlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0