Vill du gå ner en klädstorlek?

Bli gravid!

Av någon outgrundlig anledning skriver de som säljer mammakläder "välj din vanliga storlek, våra kläder är anpassade för dina växande former"
ha ha! De borde skriva "välj en mindre storlek än din normala, våra kläder är anpassade för elefanter".

Jag som normalt är en stadig medium har plötsligt fått uppleva att toppar i strl s känns stora!
En märklig men ganska trevlig upplevelse ha ha.

Problemet är ju att det mest är magen som växer, resten av mig ser ju ut som vanligt (eller kanske inte eftersom proportionerna har förvridits helt). Så när jag köper nya jeans vill jag att de ska passa min växande mage, men utan att vara enorma i låren. Det verkar vara helt omöjligt att hitta riktigt snyggt sittande gravidjeans...
om man inte tycker att fladdriga ben och rumphäng är supersnyggt.

image112
Allvarligt! är det nån som tycker det här är snyggt ens på bild??

Jakten fortsätter. Nu ska jag åka till plugget och avsluta min utbildning.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Har samma problem. Nu när jag har 6 veckor kvar har jag insett att jag aldrig kommer bli helt nöjd med mammajeansen. Köpte ett par från H&M för ngn månad sen som helt enkelt fick duga. Inte är de snygga men mkt praktiska. Annars har jag blivit lite mer baggy fantast, de sitter alltid skönt. Lycka till med letandet, hoppas du hittar ngt fint! =)

2008-01-18 @ 13:30:42
Postat av: Terese

hej hopp

jag kan underligt nog fortfarande ha mina vanliga jeans.. de är väl så låga att magen växer ovanför. Jag har köpt POP´s mammajeans.. stabil resår, kanske lite för tighta hela vägen men de sitter snyggt! Annars kan jag tipsa om nån gravid tidning som finns ute just nu.. kommer inte ihåg exact vilken men du hittar den nog.. där har de iaf jeansspecial...

2008-01-18 @ 15:41:44
URL: http://mildamaranger.blogspot.com/
Postat av: Therése

Hehe vadå dem där va ju assnygga! =)

Ha en trevlig helg! Ta hand om magen...

Kramis...

2008-01-18 @ 18:29:38
Postat av: Sandra

Jag har inte hittat några snygga jeans som sitter tajt i benen men som ändå går att dra upp över höfter och rumpa. Verkar omöjligt!

2008-01-25 @ 21:10:40
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: Baraal

Very informative...God Bless

2009-12-22 @ 08:51:23
URL: http://baraal.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0