Läkarbesök och bebissprattel!

Igår var det dags för läkarbesök och ultraljud och visst fanns det en bebis! (Jag hade ju kunnat misstänka det med tanke på min svällande mage och uteblivna mens men jag var ändå tveksam).
Hen skvalpade runt därinne och hade det bra, sparkade litegrann och hjärtat slog snabbt och bra. Dessutom trodde läkaren att jag var i v 17 och inte i v 16 som jag har räknat ut, men vårdcentralens ultraljudsapparat är lite skruttig så jag väntar och ser vad de säger på stora ultraljudet om en vecka.

Det var iallafall jättekul att se att ärtan lever och har det bra, men visst är det lite märkligt att man kan gå omkring med en 15 centimeters varelse i kroppen utan att känna av den?

Sparka nu ärtan ok??

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh vad kul! Jag väntar m spänning på det första "riktigta" ultraljudet. Är själv i v 13 nu! :)

2008-01-05 @ 13:56:17
Postat av: Anna

Sara:
ja det var jättemysigt! För mig gick de första 13 veckorna olidligt långsamt men nu verkar tiden rusa iväg.

2008-01-06 @ 11:08:58
URL: http://gravidbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0