Tänk om jag måste föda i bilen...

Jag har ett litet dilemma. Jag har fått inskrivningstid på två olika ställen och vet inte vilket jag ska välja. Egentligen handlar det ju om var jag ska föda barn, men det är så långt fram i tiden att det känns alldeles abstrakt. Hur ska jag kunna veta det nu??

Den första inskrivningstiden är 30/11 på södra BB. Fördelen är att då får jag förtur till att föda på södra BB som verkar vara en jättebra förlossningsklinik. Nackdelen är att det varken ligger nära jobb eller hemmet och är det dessutom fullt när jag ska föda så måste jag ändå åka till SÖS eller Huddinge eller nån annanstans och då faller ju hela konceptet.

Den andra tiden är 10/12 hos min lokala MVC. Fördelen är att jag då får samma barnmorska som jag hade förra gången och som jag trivdes med. Dessutom ligger det supernära mitt hem. Den enda nackdelen är ju att jag inte får föda på södra BB, vilket jag ju inte är garanterad att få göra ändå. Och så är det förstås jobbigt att det är så långt till den 10 december. Jag kommer ju vara i vecka 14 då om jag har räknat rätt.

Svårt det där. Snart måste jag bestämma mig och ringa och avboka en av tiderna. Varför kan man inte bara få en garanterad förlossningsplats nånstans??

Jag är livrädd för att det kommer vara semestertider när jag ska föda, fullbelagt på alla förlossningar och att de ska skicka mig till Södertälje eller nåt. Första förlossningen tog fyra timmar, tänk om det går fortare nästa gång? Skräckscenariot är att jag måste åka flera mil och tvingas föda i bilen. Nej, usch, det vill jag inte.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej, men va dumt att du ska hamna i detta dilemma... måste bara berätta att jag plussade en vecka efter dig. Jag komenterade för några veckor sen, vi fick missfall samtidigt. Lite kul att vi nu plussa samtidigt igen. Ha en jätte fin dag!
Linnea

2007-10-30 @ 07:14:10
Postat av: Anonym

Hejsan, Jag har varit borta och inte
läst här på ett tag så GRATTIS! Jag födde långt ifrån hemmet på bf allt gick jättebra. Skulla jag ha tur att bli gravid igen vill jag till samma ställe. Lycka till & ha en jättebra dag. C

2007-10-30 @ 07:38:42
URL: http://flaskmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0