Barnvagnsfunderingar

På helgens underbarabarn-mässa fick jag tillfälle att kolla in folks barnvagnar. Jag har nog aldrig sett så många vagnar på ett och samma ställe, men resultatet blev förstås att jag blev ännu mer velig när det gäller vilken vagn vi kommer välja till lilla ärtan.
De jag är inne på just nu är

Brio Happy
+ snygg, stilren, liten och smidig,
- liggdelen ser väldigt liten ut, har fått dåligt betyg på barnvagnstest

Emmaljunga city cross
+ bra hjul, lättkörd, rymlig liggdel
- inte världens snyggaste direkt

Bugaboo
+ tar minimalt med plats, smidig, lättkörd och snygg
- ingen terrängvagn, tror inte att den skulle passa på långa skogspromenader, dyr

Kronan
+ Snygg, stilren och billig
- sittdelen är ful, hur lättkörd är den?


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag röstar på buggan eller kronan. Är sjukt nöjd med vår krona, och upplever den som lättkörd, även om den skulle vara ännu lättare med "matvaruvagnhjul" som buggan har. Du kan få provköra den om du vill...

2007-11-05 @ 13:10:05
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

Stina:
jag provkör gärna din kronan nån dag! Först var jag väldigt inne på Bugaboon men jag är lite tveksam till de små framhjulen. När jag var föräldraledig med Lea promenerade jag rätt mycket i skogen...

2007-11-05 @ 13:34:45
URL: http://gravidbloggen.blogg.se
Postat av: Linda

Har iofs inte provat de andra du funderar på men har en Kronan och är verkligen nöjd, såpass att jag lätt kommer att köra med en sån igen om det skulle bli fler barn :)
Har inte börjat använda sittdelen ännu och hade från början inte tänkt använda den alls men eftersom jag är så nöjd med vagnen har jag ändrat mig och kommer använda den parallelt med vår Quinny freestyle.
Vet inte om du har bil och i sådana fall vad för sorts bil men ett till plus är att den tar väldigt lite plats ihopfälld, jag får in den i bagagen på min SEAT ibiza :O

2007-11-05 @ 18:58:11
Postat av: sara

Jag säger bugaboo :-) Man kan byta ut de små framhjulen mot stora som passar bra att köra i skog/terräng och i snöslask :-) Vi har köpt en bugaboo som kommer om ett par veckor :-)

2007-11-09 @ 15:56:51
URL: http://sarasally.blogg.se
Postat av: rowling

Buggan är inte så svårkörd i terräng som man kan tro. Vi har haft våran i 5 månader nu och är jättenöjda! Ända gången det är svårkört är på lösgrus och hur lätt är det att köra van på lösgrus öht oavsett hjultyp?!?!?
Den är väl värd pengarna och om man gör som oss och beställer via nätet från holland så blir det inte så mycket dyrare än en vanlig brio eller emmaljunga. Jag gav strax över 8000:- för våran och då köpte jag med extrafleecar och lite annat plock :-). Företaget gav 50 euro i rabbat till alla nyreggade och bjöd på frakten på dyrare köp som tex buggan, vagen levererades till dörren knappt 4 dagar efter order sjukt bra service och jag vet folk som har bekövt reklamera och det har varit hur smidigt som helst! Babytrader.eu heter sidan kan verkligen rekomendera!

2007-12-04 @ 16:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0