Evil mom 1

Jag är en hemsk mamma. Vidrig. Helt igenom egoistisk. En missbrukare av stora mått.
Jag dricker kaffe!! och inte tre koppar om dan, snarare fem, sex stycken kan slinka ner en helt vanlig dag.
Men nu ska det bli ändring på det.

Jag läste i Vi Föräldrar gravid att man ska undvika att dricka kaffe eftersom det ökar risken för missfall.
Självklart är det därför jag inte känner mig speciellt gravid!
Allt giftigt elakt kaffe har förstås tagit livet av det lilla embryot därinne.
I USA får blivande mammor inte dricka kaffe alls men i norden rekommenderar man max tre koppar om dan eftersom, citat "de flesta gravida får ändå en naturlig avsmak för kaffe".

Neeeej!!
Jag ÄLSKAR kaffe!
Jag dricker den rekommenderade maxmängden redan till frukost :-(. Så nu kommer straffet drabba mig i form av ett hemskt, blodigt missfall. Säkert kommer jag aldrig kunna bli gravid mer heller.
Så förlåt Gud. Jag lovar bot och bättring.
Från och med imorgon blir det MAX tre koppar kaffe. *promise*

Kommentarer
Postat av: linda m

hej, du jag drack 10 kopper kaffe MINST under mina graviditeter! jag har tre friska barn! Drick på bara :-)

2007-05-29 @ 20:47:49
Postat av: Catya

Jag LEVDE på kaffe med Seb i magen.
Men joo.. jag förstår din oro.
Jag har ju redan nu bestämt mig för hur min graviditet ska bli om jag och A bestämmer oss för barn i framtiden.
Då blir det motion, inget kaffe och ingen skräpmat.
Allt för att jag och bebis ska bli bra och friska.
Vi vet ju hur jag såg ut sist. ;)

2007-05-30 @ 13:46:34
URL: http://tokboll.blogspot.com
Postat av: Anna

Linda m:
grejen är att jag inte ens mår särskilt bra av kaffe. Får ont i huvudet och magen om jag dricker för mycket så egentligen är det nog bara bra om jag slutar, men det är som ett beroende!
Catya:
motionen går det åt helvete med. Tänker varje dag att jag ska simma eller promenera men när jag kommer hem från jobbet är jag ju helt slut! Men imorgon ska jag... kanske får handla ett par stavar som jag kan börja promenera med på lunchen?
Jag ser inte heller fram emot att bli stor som ett hus, men med tanke på hur det har börjat så...

2007-05-30 @ 15:17:34
URL: http://gravidbloggen.blogg.se
Postat av: Teoaida

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

2010-02-26 @ 11:30:47
URL: http://teoaida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0