Nervös och lycklig v8

Nu har den stora tröttheten infunnit sig så jag kan börja vänja mig vid tanken på att jag är gravid. Igår sov jag två timmar på balkongen, resten av tiden tillbringade jag mest med att läsa en bok. Ändå var jag jättetrött redan vid nio och hade inte alls några problem med insomningen :-).

Idag är det besök och info på södra BB som gäller. Spännande och nervöst! Eftersom jag inte ens fått tid för inskrivning än har graviditeten än så länge känts ganska overklig. Men idag blir det alltså studiebesök och förhoppningsvis tid för inskrivning.

Anledningarna att jag vill gå på södra BBs MVC är flera. 
För det första känns det tryggt att veta att det är samma personal på förlossningen som på MVC, och risken att man får en barnmorska man aldrig träffat förr är ganska liten. 
Jag bryr mig kanske inte så mycket om ifall miljön är hemlik eller inte men det känns bra att veta att de har lagt ner lite omsorg på att få det att kännas trevligt för den som ska föda. 
Men den kanske största anledningen till att jag vill föda på södra BB är att jag ,när det väl drar igång, vill  kunna prata med en barnmorska som vet vem jag är. Någon som inte råder mig att stanna hemma så länge som möjligt med tanke på hur snabbt första förlossningen gick.

Det är nog min största rädsla, att det ska gå ännu snabbare och att vi inte ska hinna in i tid... egentligen skulle jag nog vilja föda barn hemma. Synd att det är så grisigt bara ;)

Kommentarer
Postat av: Catya

Äh.. när ni har hus blir det större och du kan ju undvika den grisiga ytan efteråt. ;)
http://www.hemnet.se/a.asp?id=3406396&q=1&s=3
Där vill jag föda barn. Och ja, du gissade rätt.. fast nästan.. tomtvisning.. Det finns inga hus där än. :)
Vi behöver 170 000:- i kontantinsats bara, och det är ungefär 175 000:- mer än vad vi har. :p
3,3 miljoner att skänka bort?

2007-06-04 @ 12:28:52
URL: http://tokboll.blogspot.com
Postat av: Anna

Catya:
Åh, det ser helt underbart ut! Köp!! Förresten såg det rätt billigt ut för ett helt nybyggt hus. Fast kontantinsatsen blir kanske knepigt. Men det borde väl gå att lösa... vi får fundera ut nåt ;).

2007-06-04 @ 12:45:16
URL: http://gravidbloggen.blogg.se
Postat av: Catya

Joo.. NÅGOT ska vi fundera ut. :)
Ser tokbilligt ut. Jag undrar vad haken är. Jättefint område, minuter med bil till svärisarna och Knivsta tågstation.
Vi har skuttat runt på tomten, eller.. det som ska bli tomt.. stora sprängda klippor, tallar, jord och grus. Men det ser helt himmelskt ut när man föreställer sig. :)

2007-06-04 @ 12:58:31
URL: http://tokboll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0