Myten om okänsliga karlar

Att män skulle vara ointresserade av allt som har med barn att göra verkar vara en stadigt befäst uppfattning i många läger. Min egen sambo och hans arbetskamrater borde kunna slå ett fett hål på den myten.
Sambon jobbar med ett väldigt "manligt" yrke och har bara manliga arbetskamrater.
Nyss ringde han mig för att fråga mig hur mycket vår dotter vägde när hon föddes. Förmodligen diskuterade de födelsevikter med anledning av en av arbetskamraterna som väntar sitt första barn vilken dag som helst.
Hur gulligt är inte det?
Jag kan se de där stora skitiga grabbarna framför mig, hur de sitter i fikarummet och diskuterar förlossningar. Då får jag hopp om livet.
Jag vet också att min älskling har pratat om missfallet med några av jobbarkompisarna för han berättade för mig hur vanligt det är med missfall och att flera på hans jobb hade råkat ut för samma sak.
Jag blir glad över att kunna lägga fler argument på min lista till varför män inte är svin. En generalisering jag ogillar starkt oavsett vem som framför den.

image54

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh vad gulligt, jag blir nästan lite tårögd. Japp, där kom en tår. T berättade (väldigt stolt) att han minsan lärt de trettiofemåriga kollegorna (kvinnor som inte fått barn ännu) aaaallt om bb stockholm o annat bebisrealaterat. Han blir som ett litet barn som just lärt sig knyta skorna när han lär sig nya saker om bebisen. Så sött.

2007-07-18 @ 15:16:47
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

Stina.
vad fint :). Jag tror vi ska vara lyckliga som har så bra pappor till våra barn ha ha

2007-07-21 @ 09:02:16
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0