Världens bästa svärmor!

När jag släppte nyheten om den nya familjemedlemmen för min kära mor blev reaktionen knappt ett "jaha?" men sen lyckades hon springa omkring och sladdra för hela släkten på mindre än en timme. Så min och min mors relation skulle väl kunna beskrivas som lite kylig just nu. Jag är helt enkelt lite sur på hennes sätt.

Svärmor däremot reagerade som man ska.
I lördags firade hon 50-års fest och vi hade egentligen inte tänkt säga något förän till jul men när svärfar absolut skulle bjuda på en välkomstdrink var jag ju tvungen att tacka nej och säga att jag hellre ville ha cola. Och min älskade sambo förklarade det hela med "hon får inte dricka sprit" ha ha. Inför hela släkten. Då fick svärmor tårar i ögonen och jag fick världens största kram.
Så nu är det officiellt och idag är jag i v 12+1, snart är den kritiska perioden över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0