Inskrivningen avklarad

Och visst gick det bra.
Jag gillade barnmorskan och vi pratade en hel del om min förra förlossning (som trots att den var bra och så gick lite väl snabbt, det gör att jag oroar mig en del inför nästa gång) och om missfallet i somras. Jag känner ju fortfarande en viss rädsla för att det inte ska gå bra den här gången heller även om den blir mindre för varje vecka som går. Nu är jag ju faktiskt inne i vecka 12!

Alla värden var bra men jag har lite lågt bloctryck vilket inte är ett dugg farligt men förmodligen förklarar varför jag ofta känner mig yr och svimfärdig. Men det brukar visst bli lite högre mot slutet av graviditeten.

Det enda som jag störde mig på var den omfattande alkoholinformationen som kändes lite överflödig. Jag VET att man inte ska dricka alkohol när man är gravid och jag VET att svenska folkets alkoholvanor har förändrats de senaste åren men jag tycker ändå att hon kunde ha frågat mig hur mycket jag själv dricker.

Nu fick jag ett formulär som jag ska fylla i hemma och det känns som om jag måste ta i lite för att hon inte ska tro att jag ljuger. Jag menar vem kommer tro mig om jag skriver att jag normalt dricker två öl i månaden? Då är jag ju ett statistiskt undantag och som 30-årig kvinna i Stockholm förväntas man väl dricka åtminstone ett par glas vin i veckan för att vara normal... Ok jag är sjukt onormal.

image83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0