Med skräckblandad förtjusning

...har jag börjat nedräkningen til mens igen.
Om den kommer som den ska så blir det om precis en vecka. Och nej, jag ska inte falla i test-träsket den här gången.
Nu infinner sig dock en hel del problem av mer praktiska slag.

1. jag har inget jobb
2. alla jobb jag har sökt är vikariat på minst ett år
3. jag har inga pengar att köpa en dyr barnvagn för

OK, den sista punkten är kanske den minst viktiga men jag VILL ha en brun Bugaboo ju...

Ansvarsfulla människor kanske tycker att vi borde vänta medatt försöka bli gravida under rådande omständigheter (nämnde jag att vi precis köpt hus också?) men det skiter jag i. När jag blev gravid förra gången såg omständigheterna annorlunda ut och omständigheter kan väl ändras igen?

Det jag gruvar mig lite för är en massa hypotetiska scenrion i mitt huvud. Tänk om jag blir gravid den här månaden och samtidigt får mitt drömjobb, eller åtminstone ett långt vikariat. Är det hemskt av mig att inte säga något om graviditeten då?
Å andra sidan kan jag ju lika gärna få missfall igen, eller inte bli gravid alls, och då är det ju inget problem.

Eller tänk om jag blir gravid och inte får nåt jobb alls! Då står jag där gravid och arbetslös utan a-kassa, verkligen i skiten altså.

Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg (som jag alltid gör...) utan det får bli som det blir.Det måste väl lösa sig på nåt sätt... vad som än händer

Kommentarer
Postat av: tinkerbellan

Min mens har inte kommit tillbaka ännu..

2007-08-16 @ 19:07:23
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0