Here we go again

Efter två ganska sköna veckor är det dags igen.
Den som inte är kvinna kan knappast tänka sig in i att leva ett liv där kroppens cykliska funktioner dikterar både kropp och själ. Varje månad är den andra lik. Och så var det även innan jag försökte bli gravid. En vecka efter ägglossning är jag alltid, och jag menar alltid utan undantag, sur, grinig, irriterad och allmänt låg.

Om en vecka kommer jag säkerligen ha börjat leta symptom på en eventuell graviditet. Om två kommer jag vara i upplösningstillstånd om mensen inte kommit, förtvivlad om den har kommit.
Jag vet det, så mycket självinsikt har jag. Och det går liksom inte att göra något åt.

Kommentarer
Postat av: jag!

Jag hoppas du kommer i upplösningstillstånd:-)
självklart kan det hända igen men man får helle rinte gå runt och tänka att man kan få missfall...

2007-08-06 @ 13:42:32
Postat av: tinkerbellan

http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Alltid nya sevärdheter..... Bara för mina underbara tittare

2007-08-06 @ 15:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0