Ångest

Jag vet inte om jag vill bli gravid igen.

Jag har liksom accepterat nu att det inte blev någon januaribebis. Och en majbebis, eller junibebis eller annan bebis kommer aldrig bli den där januaribebisen som jag hade ställt in mig på.
Nu har vi ett barn. Kanske är det bra så?

Mest av allt är jag rädd att om jag skulle bli gravid igen så kanske jag får missfall igen. Det har ju hänt en gång så varför skulle det inte kunna hända igen?

Jag läser om folk som får två och tre och fyra missfall på raken. Vill jag verkligen utsätta mig själv för det?
Jag vet inte.  Visst måste man våga för att vinna men jag vet inte om jag vill tillräckligt mycket.
Jag gillar mitt liv: Jag är rätt nöjd som det är och om alternativet är att genomlida helvetets alla kval en gång i månaden i väntan på mens så vet jag faktiskt inte om det är värt det.

Men visst, vi skyddar oss inte. Och jag är livrädd. Verkligen livrädd.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Har nyss hittat till din blogg och tycker redan mkt om den! Hoppas själv på en bebis i magen. Hoppas du vågar försöka igen (om du vill) lyckoönskningar!

2007-08-04 @ 22:10:16
Postat av: Stina

Usch, känner igen det där. Första mf var väl okej, vi hade ju inte plannerat ngt och blev lätt tagna på sängen. Men hade även denna graviditet blivit ett mf vet jag inte vad jag hade gjort. Hur orkar de som får mf på mf? Jag förstår inte.

2007-08-10 @ 11:10:53
URL: http://girle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0